Sikkerhed

Vi ved rigtig meget om, hvordan vores kunder kan undgå skader. Det er en af vores fornemste opgaver at dele den viden.

Vi hjælper vores kunder med at være trygge

Når de er hjemme, i virksomheden eller på internettet. Vi har samlet en række råd til, hvordan vores kunder kan være mere sikre, hvad enten det drejer sig om at forebygge indbrud, brand, cyberkriminalitet eller skader som følge af vildt vejr.

Indbrud

Danmark skal være et trygt land at leve i. Derfor er det vigtigt, at vi hjælpes ad med at gøre det sværere at begå indbrud. Vi rådgiver vores kunder om, hvad de kan gøre for at undgå besværet og de bekymringer, der følger med, hvis de får besøg af ubudne gæster. Faktisk kan man gøre mange ting selv eller sammen med sine naboer. Vi har samlet en række råd til, hvordan vores privatkunder kan sikre deres bolig bedst mulig. Læs mere om vores råd her.
Til vores erhvervskunder har vi samlet en række gode råd til at forebygge indbrud her.

Brand

Det er nemt og billigt at sikre familien mod at blive fanget af en brand i hjemmet. En røgalarm redder liv og klimaet spares for betydelig CO2 udledning, når man kan undgå en brand og den efterfølgende genopførelse af en brændt bygning. Vi rådgiver vores kunder om, hvilke røgalarmer de skal købe, og hvor de skal placere dem. Læs mere om vores råd her.
Til vores erhvervskunder har vi samlet en række gode råd til at forebygge brand her.

Cyberkriminalitet

En fjerdedel af de danske små og mellemstore virksomheder har desværre ikke den nødvendige IT-sikkerhed, og de har dermed en højere risiko for hacker-angreb. Vi informerer vores erhvervskunder og holder gå-hjem-møder for at gøre dem opmærksomme på alvoren af hacker-angreb. Hvis virksomheden bliver hacket, så dækker vi både et eventuelt driftstab, bøder og hjælp til at komme videre. Og vi har en 24 timers hotline, som er klar til at rådgive om, hvordan virksomheden håndterer angrebet. Læs mere om vores cyberforsikring her .

Forsikringssvindel

Desværre oplever forsikringsbranchen et stigende omfang af forsikringssvindel. Denne udvikling vil vi gerne være med til at vende. Købstædernes Forsikring er ejet af kunderne, og hvis man bevist bedrager for at opnå uberettiget erstatning, bedrager man alle de andre kunder. Vi bekæmper aktivt forsikringssvindel, som er vores bidrag til at nedbringe den finansielle kriminalitet og værne om et tillidspræget samfund. Læs mere om vores svindelpolitik her.

Vildt vejr

Klimakrisen har medført vildere vejr og flere vejrrelaterede skader for boligejere og virksomheder, og de kommende årtier stiger risikoen for vejrrelaterede skader. Boligejere og virksomheder har brug for forsikringer som et sikkerhedsnet, så de ikke alene skal bære den økonomiske risiko ved vejrrelaterede skader efter fx storm eller kraftig nedbør. Vi informerer løbende kunderne om risici for vejrrelaterede skader, og om hvad de selv kan gøre for at forebygge dem.